Söndag

Hos pappa. Slapparhelg!

Fredagskvällen måste göras om flera gånger :) himla roligt!

Träning ikväll kanske, får se om jag hinner hem.


Lite senare:
Hann inte hem till träningen. Blev en snabbstädning av rummet istället, bara för att sysselsätta mig med något. Sedan proppade jag i mig 3 rosmackor (ni vet dom med frön som är så underbart goda!) med ost på. Snart ska jag gå ner till tv:n och titta på Blåsningen och sen Wallander (johan falk har ju av någon konstig anledning slutat :O)

Dagens låt:


Matt Costa - Mr. Pitiful

Fredag

Ut i snövädret för att vänta på en buss som minst kommer 10 min försent för att ha en lektion på 1 timma idag kändes ganska så ovärt ..så därför sket jag i det , hehe. Istället har jag varit duktig och pluggat matte hemma, det ni!

Ikväll blir det party party! :D

Det där om ifall jag drömmer i färg eller svart vitt är fortfarande ouppklarat. When I know, I let you know ;)

Och Dagens låt är:


♫♪ Donavon Frankenreiter - It Don't Matter ♫♪


Funderingar utöver det vanliga

Idag har jag facinerats över att jag är jag. Att jag går runt bland massa andra människor som är precis som jag, fast ändå inte, själva alltihopa med hur människan fungerar, och hur coolt det är att kunna tänka. Sen efter psykologi-lektionen börja jag också att tänka på hur häftigt det är att man drömmer på natten. Sen började jag fundera på ifall jag drömmer i färg eller svart-vitt och kom fram till att jag faktiskt inte har den blekaste aning?

..fast jag tror bestämt att den enormt stora grisen som jagade mig i en dröm förr förra veckan var äckligt ljusrosa. Är inte helt säker dock ..

 

Och dagens låt:

♫♪ Daniel Lemma - Haze ♫♪


Måndag

Snart bär det av mot stan. Ska träffa mamma och Victoria. Vi ska till polisen och fixa nya pass. Blir ju iallafall spanien i sommar för min del (så då lär jag ju behöva ett pass ;)). Även om det inte på långa vägar går att jämföra med thailand så ska det bli sjukt härligt! Får försöka se det som en liten tröst iallafall. Ikväll blir det bio också :) Snabba Cash. Kanske inte den filmen jag skulle valt om jag fick bestämma, men men. Hoppas den är någorlunda bra iallafall :)

Tror jag ska ta mig nått gott att äta på innan bussen går.

Dagens låt:



♫♪ Hellacopters - I'm in the Band ♫♪

beslutsångest x 1000

Fördelar med Thailand:
  1. Sola, bada & bara leva livet
  2. Kvalitetstid med familjen
  3. solbränna (H)
Nackdelar med Thailand:
  1. 2 ½ vecka är sjukt länge att vara borta från skolan i
  2. Kanske missar prov, som man inte får göra om
  3. kostar mig massa pengar

...tror inte det blir något thailand för min del :(

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Bilderna skriker: Thailand, Thailand, THAILAND!

och Rektorn skriker: inte bra, inte bra, INTE BRA!


...beslutsångest

Musik! <3

James Morrison är typ såhäääääääääääääääääääääääääääär bra! ♥









/Puss


Världen viskar och ler

(oerhört fin bildkvalitet, jag vet)


En härlig fredag! Först fika efter skolan med Felicia och Cornelia. Sen bar det av mot Ingrids place föra att baka pepparkakor. Mycket trevlig kväll blev det :)

Idag: Lunch på stan med Ingrid. Ikväll, träffa massa folk och ha supertrevligt hoppas jag ? :D

Nu blir det ett varmt bad för min del tror jag. Hej med er!


I need some inspiration.

Idag är humöret finfint! Engelskaprovet kändes bra, gitarrlektionen gick asbra och , jaa..vad mer vill ni veta? Typ ingenting. Jag behöver lite blogg-inspiration känner jag, typ nått roligt att skriva om, för just nu ordbajsar jag bara värre än någonsin xD Förslag mottages gärna ?(A) snälla

hej

Tjodelu! Idag blev det lite spontan hockey! Riktigt rolig match faktiskt. 7-4 till LHC! (Y)
Imorn: Studiedag! Det gillar vi!

Nu är det snart dags för sängen.
Godnatt Godnatt, en pannkaka är platt.

sunday, not so mutch of a sunny-day

Efter en helt och hållet värdelös dag, med alldeles för mycke funderingar i huvudet, ska jag nu bädda ner mig i soffan, med täcke och kudde, och en stor fet Ben & Jerry's glass (lite tröst sådär) och se på tv hela kvällen lång.
Adios Amigos!

..

Värdelös. Precis vad jag känner mig.

Omtyckt. Precis vad jag inte känner mig.

Deppo-dag idag. Why not? Har ju inte direkt något bättre för mig!

the first cut is the deepest

Jag har beslutsångest. Har kommit fram till att det finns alldeles för mycke poäng att välja i skolan. Jag vill inte ens ha hälften utav dom. Det finns inga kurser jag vill gå typ. Bara sådan jag "kan tänka mig" att läsa. Jo men det känns ju himla bra. "Hej jag heter Josefine, och jag har inga intressen" (?), man börjar ju bli lite orolig måste jag ju säga xD För till skillnad från alla andra som läser utökat program hit och dit så har jag typ 100 poäng som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av. Brrrra jobbat där känner jag! (Y)

Det är lite utav allt som susar runt i mitt röriga huvud för tillfället.

Resten tar vi en annan gång, eller nått.

trevlig helg, kör inte på någon älg! (...okej, det var ett himla kasst rim xD)

litet kort inlägg, bara för att du ska orka läsa, typ xD

Av någon konstig anledning så har jag haft massa jobbiga tankar i huvudet hela eftermiddagen..
Som lite plåster på det var jag tvungen att proppa i mig massvis med fruksallad & glass tillsammans med systrarna mina. Jag tror jag åt typ hälften av allting själv xD

Jag vill gå på bio.



Hallojsan Kabbojsarn! ;)

Sitter just nu och funderar över lekar till barnkalaset på lördag, och så försöker jag komma på någon som jag och matilda kan klä ut oss till. Tips mottages gärna!! ;)

john mayer, james morrison, jack johnson, norah jones, michael bublé & maria mena i bakgrunden!

Nu är det snart dax att ta bussen in till stan igen. Jag tror jag ska ta mig något gott att äta på innan (a)

Hejsvejs, in your face,


Damn, I miss you<3

Way out of your league!

We know! We're too cool for school... or whatever ;)

 

Idag:

skolan

promenad med matilda

(för) lite matteplugg

ätit bullar

musik♥

 

Nu ska jag ta ett värmande vinter-bad,

Bye bye, honeypie (hahaha, jag ska börja rimma!! -vilken idé! :D)

 

 

 

 

 

 


let the music play

Känner stor brist på ny musik för tillfället. Har börjat tröttna himla mycke på spellistan i spotify. Bra musik/musiktips mottages gärna!! (A)

Funny the way it is

Jag är redan trött på skolan, och det har inte gått mer än två dagar. Jag förstår inte vad som hände med den där mysiga mjukstarten man brukade ha efter jullovet: man berättar lite vad man gjort på lovet, leker lite lekar, får nya suddigummin, inga läxor första veckan, definitivt inga prov på flera veckor osv, osv...

Igårkväll var jag iallafall hos Matilda med en massa trevligt folk. Vi åkte plastpåse och spelade rugby i snön. Sen gick vi in och myste. Spelade lite spel och åt banana-splitt. En massa sjuka kort blev det också, alldeles för sjuka för att hamna här tror jag. Det märks senare.


Ifall ni vill veta så har jag precis kommit upp från badet och är helt täckt av glitter från min silverbadbadbomb. Så nu lämnar jag ett fint litet glitterspår efter mig vart jag än går ;) Skrivbordsstolen lär väl vara helt nedglittrad efter idag, då jag ju ska sitta här hela dagen och plugga matte.....


Dåligt samvete, välförtjänt?

Det dåliga samvetet sköljer över mig som en stor tsunamivåg.
Idag har jag köpt en tröja på stan för nästan alla pengar jag hade kvar denna månad (dvs. 400kr). Så jag kommer nu att behöva leva 1 ½ vecka på ca 80 spänn. Känns toppen!
Iallafall så skulle man ju kunna använda det fina lilla uttrycket "En del straffar Gud med det samma" nu. För det är just precis vad det känns som. Alla i min närvaro har idag, mer än gärna, berätta för mig att idag ska de köpa Ben & Jerry's glass. And guess what?! ' Josefine har ju självklart inte råd med en Ben & Jerry's glass nu pga. denna förbannade tröja. En jävligt snygg sådan btw, men ändå! 

Hade varit så otroligt gott med en B&J's... -Får väl kanske nöja mig med en halva utav GB's krossade chokladglass, som lite tröst

Alla hade vi våra "magic moments"

..några av oss (= jag, erik och jojjo) hade kanske fler än andra.











 

 

Guldvärt!




RSS 2.0