Åre nästa

MAT. Ja, det fick vi minsann så det räckte och blev över hos mormor idag. Herre Jösses vad jag har ätit. Först stek med jätte god sås och potatis, sedan direkt efter det hemmagjord glass med grädde, chokladsås och maränger. Efter det fick det räcka för min del. Dom andra åt tårta också.
Släkt-lunch som sagt.


Imorn bär färden av mot ÅRE! Så sjukt taggad!! :D Väskan är packad, matsäcken inhandlad och en stor fet godispåse på det ;) Till och med fixat lite filmer till ipoden (Y) kan det bli bättre?

























Ha det så bra allihopa, och Gott Nytt År! :) Hör gärna av er under veckan, alltid trevligt! :D

Lördag

Mellandagsrean idag iallafall -J*VLAR vad mycke folk. Inga termobyxor hittade, skit. Men en Emma hitta jag på stan iallafall :D Mycke trevligt.

Nu packas det för Åre!

En kort liten sammanfattning, för att jag är trött.

Julafton:
Mycke fina julklappar och ett himla livligt paketspel.

Juldagen:
Hem till pappa-familjen och mysa + fika hos farmor m.m.

Annandagen:
Hem och packa för Åre. Ville gått på mellandagsrean, men det blev inte så :(

Söndag:
Lunch med tjocka släkten hos mormor :)

Måndag:
MOT ÅREEEEEE!

Nu är jag trött. Godnatt <3


Jul kul!


Skidåkning med Matilda, Erik & Linnea:









Julshopping i 7 timmar med Erik:
spårade ur något i leksaksaffären..





Hazard hos Lukas & Lovisa med massa folk:







Idag har jag fått trevligt besök av bästa emmapemma :D Fick julklapp, en jack johnson-skiva♥
Ikväll ska familjen se på "Tomten är far till alla barnen". Tradition dagen innan julafton :D

God Jul allihop, hoppas ni får en underbar jul! :D

Tjoohoo

Sorry folket.. Kameran glömdes både i fredags på tjejkvällen, och igår på klassfesten xD Men på tisdag lovar jag. Och idag ifall det blir något skidåk :P

Just nu sitter jag och lyssnar på peter jöbacks julskiva xD hahah! Underbart med jullov nu iallafall! Även om helgen har varit hemsk. Flyttat/flyttstädat med 13 minus ute -inte sådär väldans mysigt direkt.

nu ska jag gå ner i förrådet och kolla ifall vi har några långfärdsskidor. Hej med er :)<3


JULLOV!!

Jiiiihuuu! :D Jullov! Ikväll blir det tjejkväll i ljungsbrot. Lite snygga bilder från ikväll hoppas jag kunna fixa också ;) Var ett tag sedan kameran var vid livet nu.

hjääälp

Jag orkar inte läsa klart candide :p har hjälp erik med matten istället xD haha

Repat idag, gick väl bra, förutom med sången för det gick skit! :( ..är jätte nervös för fredag redan :'/ Trevligt med lite lekar har vi ju haft idag iallafall :D Det gillas!<3

har inte mycket mer att säga än att jag hoppas på att det går lite bättre imorgon :)

TJEJKVÄLL PÅ FREDAG också :D - vi ska göra lite roligare saker än att spela tv-spel, så mycket kan jag ju säga iallafall ;)

Hej med er!

Tisdag

Jag har något i ögat, himla irriterande. Tror jag ska gå och sova snart.

Rep hela dagen idag, gick hyfsat bra faktiskt. Sen hade vi julmys med klassen. Jag fick ingen julklapp (paketet från matilda (=regnponcho och golfklubbevärmare ) räknas inte.. xD) Efter skolan begav jag och matilda oss till stan på klänning-jakt. Vi hittade faktiskt varsin klänning :) Jag är dock lite osäker på ifall jag vill ha min eller inte xD heheh

Imorn ska vi repa hela dagen. Kul faktiskt :)

Godnatt med er :)

woohooooo

Yeeeeeeeeeeeeeeeey! :D Åre är betalt och klart, och skidorna är bokade!!! :D JIPPIE! :D
...undra om jag ska be min mamma också att mejla och klaga över kvällsaktiviteterna, kanske ger bättre effekt då :P

hej

Idag mår jag lite halvbra sådär. Känns nästan som att jag har feber :s

Iallafall så har jag köpt julklapp tills imorn nu, och också ett lipsyl till mig! Mycket mer har jag inte gjort idag kan jag väl inte säga. Sitter och letar efter någon snygg klänning nu för tillfället, har hittat några som jag ska prova imorn :)


yeeeeeeeeeeeeeeeey

Fruktansvärt opepp på veckan.
Fasen också! Jag som tyckte det skulle bli kul bara häromdagen. Antar att jag behöver sova riktigt gott inatt. En film ikväll kanske inte skulle sitta fel. Och så tröst-äta lite glass till det, bara för att jag typ kommer dö av stress i veckan!!!!
Har inte köpt en enda julklapp, plus att jag måste hitta en klänning till på fredag, och när ska man göra det då är det tänkt? Jomen efter att man slutat skolan, typ kl 5 (Y) Jippie!




Sankta Lucia

Jaha, nä men vad säger ni? En luciabulle till frukost kanske? ;)
Sen blir det idolreprisen och så ska jag försöka att hitta fredagens avsnitt av flashforward någonstans också. Tv4-play kanske?

VÄRLDENS SLAPPAR DAG! -hoppas jag. Bara inte mamma kommer hem sen o ba: "vi måste stäääääääääda" ...skulle inte förvåna mig...grrr


and I'm feeeeeling good!

Helsjuk kväll igår! :D
  • äckliga kletisar
  • äcklig hallonjuice
  • oskön fotölj
  • läskig julegris
  • SARAH & REBECCA :D
  • bra film
  • massvis med skratt
  • mumsig kladdkaka
  • JULVÖRT
  • och låååång promenad till affären

woohoo

Sarah's place tonight! :D

Halli hallå


Såg precis på ett jätteskumt nyhetsklipp om en giraff som fått en krokig hals, riktigt skumt måste jag säga.

Förövrigt är jag väldigt glad idag, även fast jag blev lite besviken på gitarrlektionen när han snacka om betyg och grejer :p

Barnvakt åt lillasyster(6år) hela kvällen. Har lovat henne att vi ska äta pannkakor och se på julkalendern ;) , och sen ska vi nog ta och flumma en massa också! :D

Bild på lilla sötfian <3

 


för mycke biologi?

dominant recessiv homozygot heterozygot proteinsyntes transkription translation replikation genreglering exoner DNA mRNA tRNA rRNA aminosyror kvävebaser tripletter kromosomer meios mitos gelelektrofores(?) restriktionsenzym

... ja ni hör ju själva hur virrigt det är!!


därför tror jag att jag ska bädda ner mig i soffan om en halvtimma och se på "i hennes skor" ..eller se någon film på datorn kanske. Åh, det lät faktiskt bättre. Då kan jag ju ligga i sängen!! :D ..ja nu vet ni vad jag ska göra resten av kvällen med andra ord :)


På fredag ska jag till Sarah :D





---

För mycke biologi kvar, men jag bryr mig inte. Orkar inte bry mig.
Desperate housewives om en halvtimme, det klingar mycket finare i mina öron!


AAAAAAAAW


Måndag

Förutom att min syster tog med sig mitt busskort när hon gick till skolan imorse (vilket blev en aning pinsamt på bussen: "Hej, asså jag ska till skolan men jag har glömt mitt busskort hemma...kan jag åka med ändå eller? (a)") så har dagen varit rätt okej!

Jag måste sluta bita på mitt halsband!

Försöker lite halvhjärtat att hitta fakta om minoriteter i Storbritannien ..ingen vidare framgång kan jag ju inte direkt säga :P -har bara kommit fram till att 8% av befolkningen är minoriteter (vart tusan jag nu läste det någon stans..) Brrrra Josefine! ;)

Idag har jag och Matilda bestämt oss för att välja IV-val till period 3. Natur och friluftsliv (helgövernattning ingår)! Låter det inte förtjusande? :D
tycker iallafall vi xD

biologi=huvudvärk

2:a advent

Nu har jag gett upp skitbiologin för idag. Istället lyssnar jag på Paramore och letar efter goda recept, lite trevligare iallafall.

Imorn är det måndag..jag orkar inte. Varför ska jag orka känner jag bara.


jag vill ha mer jul, ge mig MER JUL!

Julmys at my place igår :
  • Pepparkakor
  • Apelsiner med nejlikor
  • 5min kola
  • Puffchoklad (?)
  • Julmusik
  • Julfilm
  • Eurovision.. (HAHAH!)
  • Spel
Jul i kubik helt enkelt! xD



biologi-&#/¤%!#

Höll på att få sammanbrott på Biologin nyss. Upptäckte att jag hade suttit och försökt förstått samma uppslag i 45 min, vilket gjorde mig himla irriterad. sen självklart kommer det massa komplicerat skit om massa antikodon och kodon  och grejer och jag kände en stor lust att riva hela biologiboken i småbitar (...om jag ändå varit så stark). Pluggmotivationen har med andra ord sjungit till -100, vilket resluterar i att jag sitter här istället. INTE BRA, egentligen. :(

Om 1 ½ timme kommer Matilda, Erik och Jojjo också ...borde verkligen sätta mig och plugga igen.
baaaaaaah!

fredagsmys

Någon som vet några goda matrecept? tipsa gärna!
Ska ge en kokbok till mamma i julklapp -med bara goda recept ..har hittat 3st..xD



Sitter för tillfället och väntar på att Erik ska anlända till "byn". Om exakt en timme ska jag bege mig bort mot ICA och möta honom ;) 18.04 närmare bestämt. Sen ska vi handla, och så ska vi till Matilda och ha myskväll :) HÄRLIGT HÄRLIGT ...men farligt farligt (8) xD (var bara tvungen där!! xd hahahaha)


#@%%&¤/&)"/¤

kul..



good stuff


xD


Lite bilder! :D






och så sist men inte minst

DAGENS BILD:

(HAHAHAHAHAHAHAHHAHA, jag garvar snart ihjäl mig asså!!!!)

 



saknar dig vännen,


i was made for loving you

Gåshudsattack typ. Sjukt bra låt ♥ LYSSNA! :D


RSS 2.0