I painted a picture of you, your soul was read and your mind was blue.

Har massor som ska göras idag:
>Baka rabarberpaj (som belöning får jag en Ben & Jerry's, så detta är nått som verkligen MÅSTE göras)
>Städa
>Plugga
>Åka till stan och köpa parfym
> Till Jojjo :D

...och ändå sitter jag här och gör absolut ingenting. Tror att datorn gett mig något slags beroende. . . inte bra.


Torsdag, nästan som fredag

Ett litet snabbis-inlägg innan jag går och lägger mig då, bara för att jag är snäll :)

Idag har det provats parfym i mängder. Sprutade upp varenda liten provsticka inne på kicks, och kanske hittade en som jag vill ha. Eftersom att jag är LEDIG IMORN så ska jag nog ta och bege mig in till stan och handla.
Det har hänt en till väldigt häftig sak idag också som måste jag bara berätta.
Josefine gick in på banken och fixade sig en dosa till sitt bankkonto, och skrev under papper och grejer. Snacka om vuxen kvinna!!!

Imorn blir det Valborgsfirande hos Jojjo :) Himlans trevligt ska det bli :)

Men nu ska jag faktiskt ta och gå och lägga mig. Godnatt med er.


28 april

Har visst blivit lite mycke snack, och lite mindre bilder senaste veckan kände jag nu. Får la ta och skylla det på nya datorn...
Men bilder cooming soon, hoppas på att ta lite kort på Fredag :)

Ligger för tillfället och chillar i sängen med datorn i knät, riktigt skönt faktiskt. Orkar inte riktigt somna bara känner jag. Kanske lite mindre bra om jag tänker efter.

Allting stannade upp. Några ord, och luften försvann på bara någon sekund. Jag borde sluta hoppas, sluta tro, och sluta vilja.

Jag kan inte skilja på om jag vill vinna dig
o jag kan inte skilja på om jag vill va med dig
o jag kan inte skilja på om jag vill bli av med dig
o jag kan inte skilja på om jag vill skada dig


Onsdag

Fick ett trevligt spontanbesök av min gode vän Erik sissåhär på kvällskvisten. Det firades med stort pannkakskalas!

Nu sitter jag och försöker komma på något roligt att göra som projektarbete. Känns som att det typ är panik! Om två veckor ska man veta vad man vill göra...
Känner att jag i princip skitit i allt jag skulle behövt gjort idag. Ingen matte räknad, och orkar inte hålla på att traggla mer med psykologin.
Har faktiskt varit duktig och läst igenom Engelskahäftet, imorn är det ju nationellt prov, writing-delen...

Snart dax för Grey's anatomy, och sedan sova sött på kudden ;)

Känner att jag lyssnat på för lite musik idag, så det blir vad jag ska göra nu fram till kl. 9. Hej med er :)


Härlig start på veckan!

Måndag:
Vinst i kanontävling nummer 1
Fika på stan med massa finisar

Tisdag:
Ben & Jerry's glass med trevligt folk
2 timmars promenad med Matilda i det härliga vädret
Desperate Housewives nu

"What a wonderful world"

...

Jag blir typ arg. Mest på mig själv, men inte bara!
Tror nog att jag ska ta ett bad med lite hög musik och bara försöka att inte tänka. För det gör jag redan alldeles för mycket.



Söndag.

Nu ska ni få höra, för idag har det för omväxlingens skull hänt lite grejer (...vilket det ju aldrig annars gör på söndagar).
Klockan kvart i 12 befann jag mig hemma hos Matilda. Tillsammans med Viktor skjöt vi med kanonen, och kom faktiskt (med hjälp utav lukas) fram till en bra matematisk modell för hela skiten också. Brrra jobbat av oss kände jag där ;)
Sen åkte jag hem på födelsedagsfika, och efter det gick jag och mamma på promenad :)

Ikväll ska jag lägga mig i soffan och titta på tv, tsm med min Ben&Jerry's glass :D

God kväll på er :)


Lite mer svammel

Antar att idag är en lite speciell dag, då jag för omväxlings skull tänker väldigt mycket. Alltså blir det mycket skrivande här på bloggen. Kanske inte så intressant att läsa, men I don't care.

Sitter för tillfället hemma hos mormor och slö-tittar lite på tv. Fick ju inte vara hemma ikväll, för att Victoria har fest. Så då bar min resa av hit. Här har jag fått varma mackor med oboy, och så har vi tittat på Wild Kids ;) -mormor tyckte det var roligt att se på sa hon :) ...och snäll som jag är så tittar jag ju då på Wild Kids ;)

Har fått för mig att jag kanske har kattallergi idag också.. Har kliat som tusan i ögonen enda sedan jag kom hem hit till mormor...(hon har katt) . Hoppas verkligen inte. Vill inte behöva ta sånt där läskigt skick-prov i armen med NÅL! :o

- Och idag har det lyssnats på Melissa Horn i stora mängder!

Nej nu ska jag titta på Little Miss Sunshine med mormor :) Ha de gött mina vänner! :D


And down it goes

Inte på bra humör alls för tillfället...
Jag önskar att jag kunde ta allting lite mer lättsamt, inte vända och vrida på varenda ord, varenda handling.
Men jag funkar väl helt enkelt inte riktigt så. Vad vet jag.
Stör ihjäl mig på att man inte får va minsta trött här hemma heller utan att alla ska undra vad som är fel, eller varför man är "så himla sur".

Ikväll ska jag till mormor och bara ta det piano. Tomorrow väntar stora grejer. Kanonbygge och födelsedagsfika står på schemat. Behöver verkligen vila upp mig tills dess. 

Godnatt, eller nått sånt.  


"Stol till barn i bilen"

Hemma efter en sjukt kul kväll/natt hemma hos Erik med trevligt folk:) Bl.a. så spelades det spel, sågs på Peter Pan, och utfördes nattyoga. 
Har väl typ halvsovit 4 timmar eller nått på hela natten (bl.a. pga. snarkljud i örat...hrmpf :P...haha, ne då :)).
Nu är jag som nån zoombieliknande gestalt som går omkring här hemma och inte riktigt vet vad jag gör xD. Ska väl kanske ta tag i dagen snart, fast känner mig en aning febrig. Hoppas det inte stämmer ....





Fredag! :)

Ser sjukt mycke fram emot kvällen :D ...förutom att Erik tvingar mig att hyra skräckfilm. Har en gnutta magont över bara över tanken på det xD

Världens underverk skedde idag föresten. Bara måste berätta!
Viktor och jag satt i fika rummet vid fysiklabben och försökte räkna fram någon bra formel till kanonen. På bordet framför oss står en orörd frödinge kladdkaka. Viktor poängterade att det var väldigt svårt att sitta där och räkna när den stod så nära. Efter en liten stund kommer två killar från en annan klass (den klassen som hade fikat) och börjar plocka undan. Då frågar en utav dom oss om vi VILL HA KLADDKAKAN! :O.
Ofta det händer :o ...men himla snäll kille, och himla god kladdkaka var det iallafall :)

Det var väl vad jag ahde att bjuda på idag :) Hej med er mina vänner ;)


Dagen alla väntar på

18 år idag då! Det firades med Frukost på sängen i morse. Bokstavligen skrämdes ihjäl när pappa tog ton mitt i min dröm om att "ingen sa grattis till mig på min födelsedag"...
Efter en lång skoldag fikade vi lite här hemma på kvällen, Ben&Jerry's-glass fick vi varsin, jag och Victoria. MUMMS! :D

Imorn börjar jag 9.30 med fysikprov, sen slutar dagen. Fast tror det blir lite kanon-byggning eller något sånt innan jag ska hemåt ;)

Fredagkvällen ska spenderas hos Erik med massa trevligt folk. Har varit nån slags liten morot den här veckan kan man kanske säga. Har varit det, och sen självklart IDAG, som jag sett fram emot sen i helgen :)

Men nu ni, nu ska 18åringen chilla gärnet framför nya laptopen! Wiiihuuu,


man ska inte ropa hej för än man kommit över ån...

Ännu en söndag till ingen nytta. Av någon konstig anledning så har det blivit någon slags dålig vana: att göra ingenting på söndagar.

I helgen har jag stött på världens problem. Har nämligen fått sommarjobb från kommunen, och det ska man tacka ja till senast imorgon. Är man inte 18 så måste man ha målsmans underskrift och då alltså skicka in ett papper med det som ska vara hos kommunen imorgon. Smart som jag är märkte jag det igår, och min mamma är fast i Dubai pga. den dumma vulkanen på island, och pappa bor i motala. Dessutom äger vi ingen skrivare så det blev ett himla problem att ens få ut det där pappret. Men nu är det påskrivet och klart av både mig och pappa, men till kommunen senast imorgon vet jag inte riktigt hur det ska hinna. NEDRANS SKIT! -och det som är mest irriterande är ju att jag ju fyllet 18 på TORSDAG (tre dagar för sent) xD


Välgörenhetskonserten





En hel vecka

Hujedamej, vad det har varit fullt upp den här veckan!

  • Skola till typ 5 mån-ons
  • Välgörenhetskonsert tors.
  • Halv 8 hos mig-kväll fre.
  • Psykologi filmning hela dagen idag.
  • Bygga kanon imorgon.
Bilder från i torsdags kommer när jag har tid :)

Måndagen den 12 april

Började dagen med att ställa mig och baka scones till min kära lillasyster som fyller år idag. Sen blev det lite vacker sång innan jag åkte till skolan.
Efter skolan tog jag bussen till pappa. Där blev det firande med grillad oxfilé och farmor och farfar på besök :)
Imorgon börjar jag 8.00 ...och måste åka härifrån typ kl 7 -jippie!!


sol, vind och vatten

Idag är en sån här dag då allt bara är underbart härligt. Allting doftar underbart gott. Allting är underbart roligt och det är underbart skönt ute.
...tills man sätter sig med fysiklabrapporten. Då känns allt det där underbara plötsligt bara jävligt irriterande.
Och så är den dagen förstörd.



Söndag

Att göra idag:
  • In till stan och köpa present till min kära lillasyster
  • Skriva labrapport

Have a nice day allihopa! :D

<3


åååååh vad bra han är! <3

Friday

4 skapligt trötta tjejer befann sig under förmiddagen i ansgardskyrkan för att "repa". Det gick ...mindra bra ..om man säger så xD Spårade ur en aning lite här och var ;) Men på torsdag, då jäääklar asså. Då kommer vi i våra snygga strumpbyxor och är hetast i hela aulan! Ooooh yeah! ;)

Emma har varit här på besök i eftermiddag:)
Ikväll blir det tv + B&J's! Wonderful!
Högskoleprovet imorgon ...
Ensam hemma imorgon kväll... ... jag kommer vara helt livrädd om det slutar med att jag får sova själv asså :P FY!

Nu ska jag lyssna på musik och bara ha det gött! Hej med er !

Torsdag

Fick precis tillbaka ett mejl från mormor där hon skrev att hon inte kunde hjälpa mig med min labrapport. DAMN! ....så nu måste jag försöka göra den helt själv iallafall. Ingenting jag mår vidare bra över direkt.
Juste, sen måste jag ju läsa dom där nedrans psykologiböckerna också: "Tänk om jag är knäpp?" och "FOBIER"...känns på något konstigt sätt som båda böckerna är skrivna direkt till mig :P

Ja men ha en trevlig dag då allihopa xD ...det är la lika bra att jag sätter igång ;)

Onsdag

Trevlig dag idag. Felicia kom hit på förmiddagen och vi åt nybakade frallor till frukost. Sen tog vi bussen in till stan. Där mötte jag Erik & Pekka, som fick följa med på jakten efter de "perfekta" strumpbyxorna! -tyvär hittade jag inga...Men den riskfyllda jakten fortsätter på Fredag. Lite bowling blev det också innan vi åkte hem.
Sitter för tillfället och lyssnar på lite mysig musik, samtidigt som jag surar över att tv:n är upptagen där nere.. JAG VILL SE PÅ FILM!

Ja det var väl dagens händelser i det stora hela. Snart ska jag väl ta mod till mig och gå ner och köra iväg "han som sitter där nere och tittar på sporten och inte kan på upp för trappan som en normal person".....JAA! nu gick han upp av sig självt! WEEY, min kväll är räddad.

God kväll på er! ;)

Tisdag

Repat med "Frida & Co" på förmiddagen idag. Gick himla bra måste jag säga :) Och på fredag morgon kör vi igen, jihu ;)

Mycket mer än så har inte hänt idag, och kommer förmodligen heller inte att hända så mycket mer.


Och den här låten har vi haft på huvudet hela dagen :D




Annandagen

ÄNTLIGEN är påsken över. Himla äckligt med all påskmat, och mycke till påskgodis fick man ju inte heller xD
Har hunnit med en resa till motala över helgen och födelsedagsfirande i lördags för mamma :)

Har inte mycket mer att säga,
Får se hur kvällen slutar ;)

Långfredagen

Idag har det städats för fulla muggar. Först altanen, och sen mitt rum. Första gången på länge som det skiner om det. En supergod stek till middag och senare blir det promenad med Emma i det fina vädret :D (fast lovar att det kommer börja regna så fort jag går ut xD)

Dagens:
Victoria ska in i badrummet och duscha. Där står jag och spänner mig på en pall bakom dörren, och hon blir SKITRÄDD!

Adios amigos! ;)

Påsklov va!

Med en konstig huvudvärk och ganska så hungrig mage (...dagens lunch var ju inte direkt något att skryta med) har jag klarat mig igenom dagen! Och nu står lovet och väntar. Härligt! :D -förutom all äcklig påskmat..Men det ska nog klaras av :)





RSS 2.0