Imorgon är det lördag

Det blev inte en jobbig jävla torsdagskväll igår sen iallafall.

Blev skrämd av en viss Emma klockan 10/halv 11 på kvällen. Trodde att jag fick inbrott för den människan bara gick ju in, utan att plinga på och utan att ropa hej xD. och där satt jag, helt ensam hemma, med typ alla lampor släckta, och tittade på film. Men kul var det att hon kom :D Vi nördade tv-spel till halv 4 på natten och sen sov hon här.

Idag blev det en så här mysig dag då det är tillåtet att bara sitta uppkurad i soffan under en filt och inte anstränga sig det minsta.

Det är något speciellt med åskväder.
"Nej, jag är inte rädd för åska" har jag intalat mig själv ett flertal gånger. För det är jag ju inte ..inte föräns då åskan väl kommer. Då sitter jag där livrädd för att blixten ska slå ner.
För tänk om.
Vad gör man då? -det är faktist lite skrämmande. Vad mer som är skrämmande är att jag inte minns när det åskade senast. Måste med andra ord vara väldigt länge sedan. ..eller också, så har jag kanske bara ett kasst minne.

Den enda människa jag känner som klart och ärligt erkänner att hon är livrädd för åskan, i alla lägen (även då det inte åskar), det är farmor. Söta farmor.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0